Bel of mail ons op elk moment u contact met ons wilt opnemen. Dat kan gaan om een idee voor een nieuwe functie, een vraag die u heeft, of om te brainstormen over een opwindend nieuw partnerschap.
Geen nieuws is
GOED NIEUWS
maar ons nieuws is nóg beter.
ionProjects treedt toe tot Visma
12 APRIL 2022
Wij zijn verheugd te kunnen melden dat ionProjects sinds heden is toegetreden tot de Visma Group.
Visma Group is een internationaal software bedrijf met vestigingen in verschillende landen, vijftienduizend werknemers en een omzet van meer dan twee miljard euro. Deze overname zal veel verbeteringen met zich meebrengen en dit op verschillende niveaus. ionProjects zal, als deel van een financieel sterke en internationale familie, de nodige continuïteit, productinnovatie en kwalitatieve service kunnen blijven garanderen in de toekomst.
Waarom gebruik je een project management tool? 4 redenen!
23 JULI 2020
ionProjects is de ontwikkelaar van innovatieve alles-in-één project management software. Ons slimme project management systeem is in het bijzonder geschikt voor het beheren van projecten binnen de ICT, consultancy en engineering. Het hebben van een dergelijk online systeem is eigenlijk onmisbaar indien je projecten efficiënt en effectief wilt managen zonder hoge kosten te maken. Hieronder leggen wij uit welke voordelen het gebruik van onze project management tools zoal oplevert.
Lees MeerIonprojects is de ontwikkelaar van innovatieve alles-in-één project management software. Ons slimme project management systeem is in het bijzonder geschikt voor het beheren van projecten binnen de ICT, consultancy en engineering. Het hebben van een dergelijk online systeem is eigenlijk onmisbaar indien je projecten efficiënt en effectief wilt managen zonder hoge kosten te maken. Hieronder leggen wij uit welke voordelen het gebruik van onze project management tools zoal oplevert.
1.Een goede planning realiseren
Een succesvol project valt of staat met een deugdelijke planning. Onze tools zijn er dan ook op gericht om eenvoudig een sluitende planning te kunnen realiseren. Zo weten de projectleden altijd wie waar mee bezig moet zijn en wat de status van het project is. Als project manager monitor je eenvoudig de deadlines en kun je de planning en uitvoering continu optimaliseren. Onze tijdsplanning tool maakt het bovendien mogelijk om agenda’s naar timesheets om te zetten, zodat jouw medewerkers belangrijke taken uit hun persoonlijke planning nooit zullen vergeten. Als manager weet je bovendien steeds waar iedereen mee bezig is en kun je daar waar nodig bijsturen richting het halen van de verschillende deadlines.
2. Nooit meer verwarring over de taakverdeling
Wie regelmatig werkt in projectteams is ongetwijfeld bekend met de chaos die het werken in excel met zich mee kan brengen. Niet zelden slingeren overal lijsten met to do’s en deadlines rond. Onze project management software schept orde in de chaos dankzij een handige feature waarmee alle hoofd- en deeltaken eenvoudig verdeeld kunnen worden. Als project manager wijs je eenvoudig de juiste taak aan de juist personen toe, waardoor inefficiëntie vermeden wordt. Bovendien neemt onze software onnodige repetitieve manuele handelingen uit handen, waardoor jij als projectmanager al je focus kunt houden bij het daadwerkelijk managen van het project.
3.Financieel inzicht in uw projecten
Onze software schept daarnaast ook inzicht in de financiële aspecten van het traject. Onze tools maken het uitvoeren van een voor- en nacalculatie van projecten een fluitje van een cent. Bovendien heb je dankzij onze tool voor tijdschrijven altijd inzage in de geschatte en daadwerkelijk gepresteerde werktijd. Hierdoor kun je de kosten van een project de volgende keer nauwkeuriger bepalen. Bovendien beheer je prijsafspraken met de klant binnen een speciale module en maak je eenvoudig een analyse van je marge en winst. Ten slotte zul je dankzij onze handige facturatie tool jouw opdracht nooit meer te laat factureren aan de klant.
4.Continu proces van plannen, uitvoeren, analyseren en evauleren
Onze project management software is kortom ondersteunend bij het continue proces van plannen, uitvoeren, analyseren en evalueren. Onze tools geven je alles wat je nodig hebt om het project effectief te managen en bij te sturen daar waar nodig. Bovendien kun je na ieder project de bereikte doelen eenvoudig analyseren, zodat je deze kennis kunt meenemen bij het nog efficiënter realiseren van een volgend project.
Heb je vragen over de tools van onze project management software of wil je meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!
InvouwenWat is ERP en waarom heb je een ERP-systeem nodig?
17 JULI 2020
Wat betekent ERP? Deze afkorting staat voor Enterprise Resource Planning. ERP-bedrijfssoftware wordt gebruikt binnen organisaties en dient ter ondersteuning van diverse bedrijfsprocessen. Er zijn tal van redenen om een effectief ERP-systeem aan te schaffen. Bijvoorbeeld om als startende ondernemer direct een vliegende start te maken en snel te kunnen groeien, maar ook om als gevestigd ondernemer efficiënter en doeltreffender te kunnen gaan ondernemen. Wie wil professionaliseren kan eigenlijk niet zonder een goed ERP-systeem. In dit artikel leggen we daarom uit wat ERP is en kan, en waarom deze software, zeker ook in de IT en engineering, onmisbaar is.
Lees MeerWat betekent ERP? Deze afkorting staat voor Enterprise Resource Planning. ERP-bedrijfssoftware wordt gebruikt binnen organisaties en dient ter ondersteuning van diverse bedrijfsprocessen. Er zijn tal van redenen om een effectief ERP-systeem aan te schaffen. Bijvoorbeeld om als startende ondernemer direct een vliegende start te maken en snel te kunnen groeien, maar ook om als gevestigd ondernemer efficiënter en doeltreffender te kunnen gaan ondernemen. Wie wil professionaliseren kan eigenlijk niet zonder een goed ERP-systeem. In dit artikel leggen we daarom uit wat ERP is en kan, en waarom deze software, zeker ook in de IT en engineering, onmisbaar is.
Wat is ERP systeem voor software?
ERP software gebruik je dus om bedrijfsprocessen te managen. Zo ontwikkelden wij binnen ionProjects een alles-in-één ERP businesssoftwareoplossing die het mogelijk maakt om de processen binnen een organisatie te optimaliseren en sneller, efficiënter en vooral beter te werken. Een duidelijke eenvoudige ERP-tool maakt groei mogelijk dankzij effectief beheer van kennis, projecten en processen. Een ERP-systeem bestaat altijd uit diverse modules of tools. Afhankelijk van je bedrijfsactiviteiten en wensen neem je één of meerdere onderdelen uit het volledige systeem in gebruik. Onze software biedt alle modules aan die nodig zijn om een volledige organisatie te beheren; van projectbeheer, tot CRM en facturatie.
De voordelen van een goed ERP-systeem
In een snelle en sterk concurrerende markt blijf je de concurrentie alleen voor door processen efficiënt te beheren en de beschikbare middelen optimaal in te zetten. ERP maakt dit mogelijk. Zo zorgt onze resource management module voor complete controle over je middelen; in bijvoorbeeld de sterk veranderende IT-branche is ERP daarom cruciaal. De CRM-module maakt het daarnaast mogelijk om de Customer Lifetime Value sterk te verbeteren en de relaties met klanten te optimaliseren. Deze ERP-tool is daarmee cruciaal om groei te kunnen realiseren. Door ook onze andere modules zoals facturatie, voorraadbeheer en projectplanning en resourceplanning op te nemen in één overzichtelijk ERP-systeem werk je tijd- en kostenefficiënt en blijf je de concurrentie consequent een stapje voor.
ERP voor IT en engineering
Het is belangrijk om bij het selecteren van een ERP-systeem een weloverwogen keuze te maken. Je doet als bedrijf immers een flinke investering: zowel in prijs als in de tijd die nodig is voor een goede implementatie. Kies daarom altijd voor software die beschikt over alle functionaliteiten die je bedrijf nu of in de toekomst nodig heeft. Om aan de specifieke eisen van de snelgroeiende bedrijven in de IT en engineering branche te kunnen voldoen, bouwt ionProjects daarom al een decennium aan ERP-software perfect afgestemd op deze specifieke doelgroep. Hierdoor kunnen wij exact die functionaliteiten leveren die nodig zijn om organisaties in de engineering- en IT-sector perfect te bedienen.
Op zoek naar een ERP-totaaloplossing speciaal toegespitst op jouw organisatie? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op. Wij leggen graag uit hoe wij onze kennis en expertise kunnen inzetten om het verschil te maken!
InvouwenJe urenregistratie digitaal ondertekenen; alles wat je moeten weten over onze nieuwe feature:
16 JUNI 2020
Een belangrijke module van onze alles-in-één business software ionBIZ is de tijdsplanning software. Tijdsplanning door middel van timesheets en urenregistratie is noodzakelijk om de uitvoering van projecten optimaal te laten verlopen. Bovendien zorgt onze urenregistratie tool ervoor dat je altijd snel en correct aan klanten kunt factureren. Met trots leggen we uit hoe onze nieuwe feature, het digitaal ondertekenen van de urenregistratie, deze module nog effectiever maakt.
Lees Meer
Een belangrijke module van onze alles-in-één business software ionBIZ is de tijdsplanning software. Tijdsplanning door middel van timesheets en urenregistratie is noodzakelijk om de uitvoering van projecten optimaal te laten verlopen. Bovendien zorgt onze urenregistratie tool ervoor dat je altijd snel en correct aan klanten kunt factureren. Met trots leggen we uit hoe onze nieuwe feature, het digitaal ondertekenen van de urenregistratie, deze module nog effectiever maakt.
Urenregistratie aangepast op jouw organisatie
Onze software maakt het mogelijk om je urenregistratie uit te voeren op een manier die werkt voor jouw bedrijf. Wil je dat medewerkers aan het eind van iedere werkdag hun uren invullen of maak je liever gebruik van een start/stop timer? Een makkelijk werkbare urenregistratie is cruciaal om projecten beheersbaar te maken en de financiële kant van het project goed te kunnen evalueren. Dankzij onze tool zet je werkelijk gepresteerde uren immers makkelijk af tegen het budget. Ten slotte kunnen onze timesheet worden ingezet om efficiënter sneller en nauwkeurig te factureren aan klanten.
Nieuwe mogelijkheid: digitaal ondertekenen
Tot voorkort was het proces om de ionBIZ geregistreerde tijd te laten goedkeuren middels ondertekening redelijk omslachtig. Eerst moesten de ingevoerde timesheets geëxporteerd worden naar een pdf-bestand, waarna deze naar de klant of opdrachtgever konden worden gemaild. Deze moest, om de uren te kunnen ondertekenen, de bestanden printen en met de hand ondertekenen. Vervolgens moesten deze digitaal worden geretourneerd. De nieuwe feature in onze business software maakt het echter mogelijk om de timesheets binnen het programma digitaal door te sturen aan de klant, dankzij integratie met Connective. Op het moment dat de timesheets verstuurd zijn, krijgt de klant een mail met daarin een link naar de desbetreffende webpagina’s. Vervolgens kunnen deze eenvoudig digitaal ondertekend worden.
Een digitale handtekening zetten kan op twee manieren
De digitale timesheets kunnen heel eenvoudig op twee manieren ondertekend worden. Zo kunnen de sheets getekend worden met een simpele krabbel met de muis. Het is echter ook mogelijk om niet te kiezen voor ondertekening door middel van een handtekening, maar met een unieke code. Deze unieke code krijgt de klant per mail toegestuurd en kan worden ingevuld als handtekening. De timesheets die ondertekend moeten worden kunnen bovendien elke maand automatisch naar de juiste persoon gestuurd worden, zo heb je er echt geen omkijken meer naar!
Deze nieuwe digitale manier van ondertekenen bespaart niet alleen tijd en geld, maar zorgt er ook voor dat al het werk digitaal en dus op afstand kan plaatsvinden. Een feature die zeker nu iedereen thuiswerkt eigenlijk onmisbaar is. Bovendien kun je als projectmanager altijd en overal de status van de te ondertekenen timesheets raadplegen, waardoor hierover nooit meer verwarring kan ontstaan.
Meer over ionBIZ software tijdsplanning software?
Meer informatie over onze ionBIZ software en al haar mogelijkheden? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!
InvouwenEen professionele en goede projectplanning maken? Dat doe je zo
APPLICATION ● 27 APRIL 2020
Om een project te kunnen laten slagen, is een goede projectplanning van essentieel belang. Een realistisch projectplan zorgt ervoor dat je goed van start gaat, geen stappen overslaat en achteraf kunt reflecteren op het resultaat. Dankzij een goede planning weet ieder teamlid precies wat er van hem of haar verwacht wordt en zo voorkom je vertraging en het maken van onnodige kosten. Het maken van een gedegen projectplan voor een grootschalig project vraagt echter wel om de nodige kennis en ervaring. Wij leggen uit hoe jij eenvoudig een professionele projectplanning maakt.
Lees MeerOm een project te kunnen laten slagen, is een goede projectplanning van essentieel belang. Een realistisch projectplan zorgt ervoor dat je goed van start gaat, geen stappen overslaat en achteraf kunt reflecteren op het resultaat. Dankzij een goede planning weet ieder teamlid precies wat er van hem of haar verwacht wordt en zo voorkom je vertraging en het maken van onnodige kosten. Het maken van een gedegen projectplan voor een grootschalig project vraagt echter wel om de nodige kennis en ervaring. Wij leggen uit hoe jij eenvoudig een professionele projectplanning maakt.
Projectplanning maken
Alvorens aan de slag te gaan, is het slim om na te denken over projectmanagement planning. Het heeft immers geen zin om een professioneel plan te maken, zonder dat je een strategie hebt om dit plan vervolgens te managen binnen de organisatie. Om ervoor te zorgen dat het volledige team volgens planning kan werken en het project bovendien eenvoudig van bovenaf gemanaged kan worden, is het slim om te investeren in goede project management software. Zo maakt ionBIZ het mogelijk om constant op de hoogte te blijven van de te bereiken doelen en de actuele status van een project. Hierdoor wordt het project overzichtelijk en kunnen de taken onderling nog efficiënter verdeeld worden.
Elementen van een goede projectmanagement planning
Om optimaal gebruik te maken van project planning software is het belangrijk om het project op te delen in essentiële elementen ofwel stappen. In ieder project moet in ieder geval aandacht zijn voor:
- De te ondernemen activiteiten en doorlooptijden.
- De stakeholders en medewerkers die bij deze activiteiten betrokken zijn.
- De benodigde middelen; onderdeel van de resource planning.
Voordat een projectplanning tot stand komt, moet daarom eerst vastgesteld worden wat de organisatie wil gaan doen en hoe men dat wil gaan bereiken. Daarnaast moet besloten worden wie hierbij betrokken zijn, hoeveel tijd er nodig is, welke middelen aanwezig moeten zijn en wat de deadline is van het project.
Projectplanning maken met milestones
Wanneer je weet waaraan een project moet voldoen en wat hiervoor nodig is, is het tijd om het project op te delen in behapbare stukken. Een groot project kun je namelijk niet optimaal managen binnen één groot projectplan. Het is daarom verstandig om eerst de tijdlijn van het project te bepalen: welke verschillende fases moet één voor één worden afgelopen om het uiteindelijke projectdoel te behalen? Maak van iedere fase een aparte ‘milestone’ en koppel aan dit mini-project ook steeds de bijbehorende taken. Deze aanpak maakt het mogelijk om stap voor stap alle benodigde milestones te behalen, waardoor een groot project eenvoudiger kan worden uitgevoerd.
Ook ontdekken hoe onze project management software het uitvoeren en managen van projecten binnen jouw organisatie efficiënter en eenvoudiger maakt? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!
InvouwenDe nieuwe major release van ionBIZ komt eraan.
PROMO ● 8 APRIL 2020
ionBIZ 92 - De lente-editie.
Ben je al klant van ionProjects? Hou dan je mailbox in de gaten, want je krijgt van ons de release notes toegezonden.
Ben je nog geen klant maar wel benieuwd met welke krachtige features de ionBIZ gebruikers hun werk verlichten? Neem dan gerust even contact op. Met een korte online demo maken we je meteen duidelijk wat ionBIZ voor jou kan betekenen.
Of kom spoedig terug want komende dagen en weken posten we meer details over de nieuwe features.
Wij zijn ervan overtuigd dat ionBIZ 92 je in deze bijzondere tijden helpt om er sterker uit te komen. Je krijgt meer gedaan in minder tijd. Jouw operationele zaken lopen vlotter. Je hebt je projecten beter in de hand.
Urenregistratie van je personeel optimaal bijhouden? 4 redenen om digitaal tijdschrijven toe te passen
APPLICATION ● 27 MAART 2020
In veel sectoren werken personeelsleden alleen of in teams aan verschillende projecten of taken. Om te begrijpen hoe de werkuren effectief verdeeld worden is het nodig om de gepresteerde uren goed bij te houden. Tijdschrijven geeft inzicht, controle en structuur. Om die redenen is de module ‘Timesheets’ een hoeksteen van onze business software. Hier volgen vier redenen om dit ook in jouw organisatie toe te passen:
Lees MeerIn veel sectoren werken personeelsleden alleen of in teams aan verschillende projecten of taken. Om te begrijpen hoe de werkuren effectief verdeeld worden is het nodig om de gepresteerde uren goed bij te houden. Tijdschrijven geeft inzicht, controle en structuur. Om die redenen is de module ‘Timesheets’ een hoeksteen van onze business software. Hier volgen vier redenen om dit ook in jouw organisatie toe te passen:
1. Tijdschrijven verbetert de inzichten en optimaliseert toekomstige planning
Tijdschrijven is niet alleen nodig om duidelijkheid te kunnen geven aan een klant of aan de project manager. Ook voor het opstellen van de toekomstige en haalbare planning is inzicht verkrijgen in de gewerkte uren per project, per taak noodzakelijk. Meten is weten. Tip: Maak tijdschrijven zo simpel mogelijk. Onze tijdsplanning software maakt het mogelijk om een planning eenvoudig om te zetten ofwel te importeren in timesheets. Indien de agenda van de uitvoerders accuraat is dan is tijdschrijven eenvoudiger dan ooit. In drie kliks is de planning geconverteerd naar geschreven uren en heb je geen enkel uur gemist. Dat werkt net zo handig via de app. Je planning is voortaan ook buiten kantoor up to date en je geschreven uren correct.
2. Houd eenvoudig de regie dankzij optimale urenregistratie van je personeel
IonBIZ maak het ook mogelijk voor de uitvoerders om de ‘time-to-completion’ in te schatten. Hierdoor weet niet alleen de persoon in kwestie maar ook de (project)manager altijd of een project/taak nog op schema ligt. Managers kunnen geschreven uren eenvoudig goed- of afkeuren. Bovendien genereert het schrijven van uren rijke rapporten die de belangrijkste KPI’s inzichtelijk maken. Hierdoor heb jij als manager altijd inzicht in de gepresteerde uren van medewerkers, zie je een omzet analyse en heb je een urenbalans per project, taak en ook op resource niveau. Deze inzichten maken het mogelijk tijdig bij te sturen waar nodig en het bedrijf steeds weer naar een hoger niveau te tillen.
3. Inzicht in werkelijk rendement
Tijdschrijven levert ook informatie op omtrent de wijze waarop de werkelijk gepresteerde uren zich verhouden tot het budget. Hierbij houdt ionBIZ rekening met de werkelijke bruto kost van de medewerkers . Hierdoor kunnen afgeronde projecten als leidraad dienen voor het begroten van nieuwe projecten.
4. Eenvoudiger afstemmen met de klant
Niet alleen tijdens het salestraject zorgt tijdschrijven voor openheid van zaken. Ook tijdens de uitvoering van een project ondersteunt een deugdelijke urenregistratie van je personeel de communicatie met de klant. Zowel uitvoerder als klant kunnen de bestede tijd monitoren en inzicht krijgen in de gefactureerde uren. Een kloppende urenadministratie dankzij IonBIZ voorkomt discussies over nacalculaties en geschreven overuren. Onze software geeft je bovendien de mogelijkheid om de geschreven uren digitaal door de klant te laten accorderen (beschikbaar vanaf mei 2020). Die digitaal geaccordeerde uren kan je meteen als bijlage toevoegen aan de te versturen factuur. Dit geeft vertrouwen en schept overzicht.
Ook op zoek naar tools om de werkelijke prestaties van je personeel optimaal bijhouden?
Wil je weten wat onze software voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op. Wij leggen je graag uit hoe jij jouw businessprocessen kunt verbeteren met onze effectieve alles-in-één softwareoplossing!
Invouwen4 tips om de administratie van je bedrijf bij te houden!
3 MAART 2020
Image by Steve Buissinne from Pixabay
Een goede administratie is de ruggengraat van elk bedrijf. Het geeft je inzicht in de staat van je bedrijf en de prestaties van medewerkers. Belangrijke informatie is snel terug te vinden en met een actuele administratie kun je projecten en processen op tijd bijsturen. Toch is het niet altijd eenvoudig om het overzicht te bewaren. Zeker niet als je bedrijf groeit. Daarom geven wij je 4 handige tips om de administratie op orde te houden.
Lees MeerEen goede administratie is de ruggengraat van elk bedrijf. Het geeft je inzicht in de staat van je bedrijf en de prestaties van medewerkers. Belangrijke informatie is snel terug te vinden en met een actuele administratie kun je projecten en processen op tijd bijsturen. Toch is het niet altijd eenvoudig om het overzicht te bewaren. Zeker niet als je bedrijf groeit. Daarom geven wij je 4 handige tips om de administratie op orde te houden.
1. Plan vaste momenten voor je administratie
In de drukte van alledag wil de administratie er nog wel eens bij inschieten. Voor je het weet zit je weer in het weekend de boekhouding bij te werken, omdat de facturen, de btw-aangifte en salarisbetalingen echt niet langer kunnen wachten. Daarom is het aan te raden om vaste momenten in de agenda te plannen voor de administratie. Zo zorg je ervoor dat de deadlines voor de belastingen, het betalen van lonen en facturen of het aanvragen van subsidies niet als een verrassing komen. Ook scheelt het je aanzienlijk in tijd wanneer je iedere week even snel de administratie bijwerkt.
2. Je administratie goed bijhouden: houd het overzichtelijk
Bonnen, facturen, offertes, overeenkomsten, juridische documenten, contactgegevens, bestellingen, leveringen, afspraken met klanten, medewerkers en leveranciers; zodra je bedrijf groeit, groeit ook de administratieve rompslomp die erbij komt kijken. Waar je als startende ondernemer misschien nog voldoende had aan een aantal Excel sheets, wordt het nu steeds lastiger om het overzicht te bewaren. Toch is het belangrijk om je administratie overzichtelijk te houden. Daarmee voorkom je namelijk dat je belangrijke documenten of gegevens kwijtraakt of over het hoofd ziet. Wist je bijvoorbeeld dat de basisadministratie minimaal 7 jaar bewaren een verplichting is van de fiscus (Nederland)? Zorg er daarom voor dat je alle inkomende en uitgaande correspondentie en facturen, zowel digitaal als op papier, meteen sorteert en op de juiste plek opslaat.
3. Bespaar tijd en voorkom fouten door te automatiseren
De tijd van ouderwetse rekenmachines en ordners vol administratie liggen inmiddels ver achter ons. Er zijn tegenwoordig tal van handige tools, apps en softwaresystemen die het bijhouden van de administratie een stuk makkelijker maken. Van een factuurprogramma tot een CRM systeem en van ERP software tot een projectmanagement tool. Deze business software werkt het beste als de functionaliteiten aansluiten bij jouw bedrijfsprocessen en onderling naadloos geïntegreerd kunnen worden. Dit verlaagt de foutmarge en zorgt ervoor dat je niet steeds hoeft te schakelen tussen programma’s, of dat je dezelfde data op meerdere plaatsen moet invoeren. Bij ionprojects adviseren wij je graag over onze uitgebreide mogelijkheden en functionaliteiten en hoe deze geïntegreerde business software jouw bedrijf verder helpt.
4. Stuur je bedrijf op basis van slimme inzichten
Een goede en overzichtelijke administratie geeft je een actueel inzicht in de prestaties binnen je bedrijf. Maak hier gebruik van door tactische en strategische beslissingen te baseren op slimme inzichten afkomstig uit je eigen administratie. Timesheets laten bijvoorbeeld zien of je voor een bepaalde klant (te) veel overuren maakt, een geautomatiseerd facturatieprogramma helpt je bij het versturen van betalingsherinneringen en dankzij resource planning kun je tijdig op- of afschalen. Het behalen van projectdoelen met zo laag mogelijke overheadkosten wordt zo een fluitje van een cent. Ook helpt de administratieve bedrijfsdata je bij het opstellen van budgetten en jaarplannen. Op die manier kun je als ondernemer goed onderbouwde beslissingen nemen en real time inspelen op trends en ontwikkelingen.
Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel of wil je graag meer informatie over ons ionBiz softwarepakket? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Wij denken graag met je mee over jouw administratieve uitdagingen.
Invouwen
The Need for Speed - lancering ionBIZ 90
APPLICATION ● 29 AUGUSTUS 2019
Op vrijdag 6 september lanceren we ionBIZ 90. Met deze major release realiseren we baanbrekende verbeteringen die uw werk verlichten.ionBIZ 90. staat helemaal in teken van snelheid. We introduceren nieuwe features die u tijd doen besparen en we verwezenlijken een substantiële performantie verbetering.
Form Manager
ionBIZ 90 geeft u de mogelijkheid om zelf te beslissen welke velden u wil tonen aan uw gebruikers. Verberg de niet relevante velden en gebruik enkel die die voor u nuttig zijn.
Performance
ionBIZ 90 realiseert een substantiële verbetering in de snelheid van laden van de pagina's. Een testklant laadt nu 20.000 projecten op in 2.2 seconden.
Share filters
Vanaf nu is het mogelijk om de filters die u voor uzelf heeft bewaard ook te delen met uw collega's. Deel uw inzichten met uw medewerkeres en verzeker u ervan dat iedereen hetzelfde beeld krijgt.
Timesheet alerts
Timesheets op tijd invullen blijkt niet altijd even gemakkelijk voor iedereen. Daarom ontwikkelden we een automatische email reminder voor iedereen die zijn gewerkte uren nog niet volledig heeft ingegeven.
Ontdek alle mogelijkheden van ionBIZ. Vraag hier uw online demo aan.
Wij zijn ervan overtuigd dat ionBIZ 90 uw werk verbetert. U krijgt meer gedaan in minder tijd. Uw operationele zaken lopen vlotter. U heeft uw projecten beter in de hand. Dat is het doel van ionBIZ. Daarom blijven we verder werken aan steeds betere functionaliteiten specifiek voor projectmatig werkende bedrijven in IT, engineering, consultancy en architectuur.
Tijdregistratie van deze tijd
APPLICATION ● 27 MEI 2019
Op 14 mei besliste het Europees Hof dat bedrijven de werktijden van hun medewerkers moeten bijhouden. De aanleiding: een discussie tussen de Spaanse vakbond en Deutsche Bank, waarvan de medewerkers niet konden aantonen dat ze overuren klopten. Het Europees Hof boog zich over de kwestie en besliste dat tijdregistratie verplicht is.
Lees Meer
Op 14 mei besliste het Europees Hof dat bedrijven de werktijden van hun medewerkers moeten bijhouden. De aanleiding: een discussie tussen de Spaanse vakbond en Deutsche Bank, waarvan de medewerkers niet konden aantonen dat ze overuren klopten. Het Europees Hof boog zich over de kwestie en besliste dat tijdregistratie verplicht is.
Meteen barstte een storm los op sociale media. Sommigen vinden dat de beslissing haaks staat op de recente ontwikkelingen van werkbaar en wendbaar werken. Anderen begrijpen ze maar gruwelen van de negatieve bijklank van zo’n systeem. Medewerkers hebben dan het gevoel dat hun werkgever hen niet vertrouwt. Het lijkt alsof de beslissing ons terug in de tijd katapulteert. Naar de negentiende eeuw, toen de werkgever constant gluurde over de schouder van de werknemer.
Nuttige tool
Tijdregistratie hoeft niet tot een gevoel van controle of wantrouwen te leiden. Het is in de eerste plaats een handig middel om bij te houden hoelang alle taken in uw bedrijf duren. Medewerkers krijgen zo inzicht in hun dagen, en leren hoe ze iets een volgende keer moeten aanpakken. Met tijdregistratie factureert u gemakkelijker het juiste bedrag aan uw klanten. En ontdekt u hoeveel tijd een volgend – gelijkaardig – project nodig heeft. Een goed systeem heeft dus vooral voordelen.
Meerdere manieren
In de discussie heeft bijna iedereen het over een prikklok. En hoe die niet meer past in de moderne tijd. Dat klopt voor veel bedrijven. Maar een prikklok is niet de enige manier om de gewerkte tijd te registreren. In ionBIZ kiest u er uit liefst drie:
- Achteraf
Uw medewerkers vullen hun uren op een vast moment rechtstreeks in de timesheets in. - Simultaan
Uw medewerkers beginnen en eindigen elke taak met een klik op de start/stopknop. Ze weten altijd hoelang ze aan een taak hebben gewerkt. - Automatisch
Uw medewerkers houden hun taken en afspraken bij in hun digitale agenda. ionBIZ zet die automatisch om in hun timesheet. Zo hoeven ze niets handmatig in te voeren. En verliezen ze geen kostbare tijd.
Welke methode u ook kiest, u kent alle gewerkte uren per dag, week of maand. Het overzicht vertelt u álles over de tijdsbesteding in uw bedrijf.
Medewerkers en klanten
U gebruikt de tijdregistratiegegevens voor uw facturatie én uw loonadministratie. U weet precies hoeveel tijd een project in beslag nam. En dus hoe u uw klanten correct factureert. Was er meer tijd nodig dan normaal? Dan krijgt u ook inzicht in de overuren. Daarover maakt u met uw medewerkers het best duidelijke afspraken. U keurt ze eenvoudig goed in ionBIZ. Geen discussies of twijfels meer!
Meer weten? Kijk hier naar onze tijdschrijfmodule of neem contact met ons op:
- + 32 15 715 615
- info@ionprojects.com
Dag van de Projectmanager
PROMO ● 30 APRIL 2019
Op 5 juni is ionProjects aanwezig op de Dag van de Projectmanager.
Hét congres voor de startende en ervaren projectmanager.
Deze dag belooft antwoorden te vinden op vragen waar iedere projectmanager wel eens mee kampt:
- Hoe zorgt u ervoor dat de juiste persoon op de juiste plaats komt in uw project?
- Hoe krijgt u meer impact als u presenteert aan de board?
- Welke inzichten en lessons learned haalt u uit een gefaald project?
- Wat is het ADKAR model en hoe helpt het u om verandering duurzaam te implementeren?
- Welke metrics bestaan er om grip te krijgen op uw Agile IT projecten?
- Kunt u als projectmanager het verschil maken met de juiste coachende vaardigheden?
- Kent u de 13 redenen waarom PMO’s kunnen falen?
- Wat is de rol van Enterprise Architecture in onze VUCA wereld?
Op deze hoogdag voor de PM kan ionBIZ niet ontbreken.
Want ionBIZ is dé meest complete tool voor de projectmanager.
ionBIZ helpt je bij de voor-en nacalculatie van een project.
Je optimaliseert er je resourceplanning mee.
Je houdt continu jouw vinger aan de pols.
Vergemakkelijkt interne communicatie.
Automatiseert facturatie.
Jouw capaciteitsanalyses zorgen voor betere algemene bedrijfsprestaties.
Dat tonen we je graag, op de Dag van de Projectmanager.
Wil je graag ionBIZ in actie zien?
Mail naar marketing@ionprojects.be.
De volledige agenda van Dag van de projectmanager vind je hier.
Directe toegang tot uw projecten vanop uw smartphone
APPLICATION ● 27 APRIL 2018
Wat staat er op mijn planning?
Hoe kan ik eenvoudig mijn uren registreren?
Hoort u die vragen wel eens van uw medewerkers?
Voor onze klanten ligt het antwoord nu in de palm van hun hand.
Lees Meer
't Is feest, de ionBIZ app, beta-release, is beschikbaar voor Android.
Met deze app starten we de ontwikkelling van de krachtigste mobiele oplossing voor projectgedreven organisaties.
Nu reeds beschikt u over de meest noodzakelijke functionaliteiten voor onderweg:
- Overzicht behouden op uw agenda.
- Snel en gemakkelijk uren registreren op de juiste activiteiten.
Wij zullen deze app voor projectbeheer verder uitbreiden met ijzersterke opties. Zo zal u gemaakte kosten kunnen declareren, tickets opvolgen en uw to-do-lijst verpulveren.
Bent u reeds klant en wil u de app uitproberen?
Volg dan deze link naar de Play Store.
Of bel onze helpdesk at +32 (0)15 715 615
Werkt u met iPhone?
Dan vragen we u nog even geduld, we werken momenteel aan de ios versie.
U bent nog geen klant, maar wil er toch meer over weten?
Stuur ons even een bericht via info@ionprojects.com.
Invouwen
ionBIZ mobile nadert beta release
PROMO ● 21 MAART 2018
Naarmate onze projectmanagement tool steeds beter voldoet aan de behoeften van onze gebruikers, wordt een on-the-go oplossing een must. Daarom hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt aan een krachtige maar eenvoudig te gebruiken mobiele app genaamd ionBIZ mobile. In de binnenkort te verschijnen bètaversie kunnen gebruikers hun planning controleren en bewerken, timesheets invullen, onkostennota's maken, aan tickets werken en nog veel meer - allemaal via hun smartphone of tablet.
Same great work, new location
PROMO ● 27 DECEMBER 2017
Met veel trots kondigen we de verhuis van ons hoofdkantoor naar een nieuwe locatie aan. Dit stelt ons in staat om het team én de groei van onze business verder uit te breiden.
We blijven actief in onze thuisstad Mechelen, op het nieuwe adres Kleine Nieuwedijkstraat 71 - 2800 Mechelen.
Voor verdere vragen kan u ons bereiken op +32 (0) 15 / 715.615 of support@ionprojects.be.
ionBIZ versie ACC75 is nu beschikbaar!
APPLICATION ● 29 AUGUSTUS 2017
IonBIZ versie ACC75 is nu officieel beschikbaar voor alle ionBIZ klanten. Deze versie bevat een heleboel nieuwe functionaliteiten met focus op gebruiksvriendelijkheid als ook een serieuze prestatieboost. Geïnteresseerd in wat deze versie nog inhoudt? Klik op onderstaande pijl.
Lees MeerProjectmodule:
-Redesign dashboard tab op projecten.
-Redesign taakdetailvenster.
-Mogelijkheid om snel taken te creëeren toegevoegd.
Planning module:
-Planning bubbels bevatten nu links naar project/ticket.
-Twee nieuwe rapporten toegevoegd: Planning overzicht per project / Planning overzicht per dag.
Timesheet module:
-Taakstructuur is nu zichtbaar in dropdowns.
-Herwerking flexibele overuren teller: flexibele overuren tellers zijn nu Flex tellers + overtime tellers.
Afwezigheden module:
-Mogelijkheid tot het definiëren van afwezigheidvalideerders toegevoegd.
-Cascade systeem voor afwezigheden toegevoegd.
Ticketing module:
-KanBan bord toegevoegd.
Leuke weetjes:
-IonBIZ is nu verkrijgbaar in het Frans.
-Holdings zijn nu beschikbaar in ionBIZ. Verschillende relaties kunnen onder één bedrijf worden geplaatst om een extra groeperingsoptie te creëren waarop later kan worden gerapporteerd.
-Light users kunnen nu opportuniteiten toevoegen / bewerken / verwijderen.
-Het is nu mogelijk om een project team (alle toegewezen medewerkers op een project) in notities te markeren.
-U kunt nu een relatie contact overbrengen naar een andere relatie.
-Prestatieverbetering doorgevoerd op alle 'Opslaan' knoppen.
-Prestatieverbetering doorgevoerd op factuurvoorstellen.
-E-mail sjablonen kunnen nu aangepaste handtekeningen bevatten.
>> Voor een gedetailleerd overzicht van de nieuwe functies, verwijzen wij u naar http://jmp.sh/5jmatMo.
Aarzel niet om ons te contacteren op ons klantenportaal (local.ionbiz.com), via e-mail (support@ionprojects.be) of via telefoon (015 / 715.615) als dit overzicht vragen, opmerkingen of suggesties oplevert.
ionProjects support team breidt uit met twee bijkomende krachten.
APPLICATION ● 1 JANUARI 2017
We verwelkomen graag onze twee nieuwe support en software consultants Jan Laheye en Yens Michiels. Beiden beschikken over jarenlange ervaring in verscheidene support en consultancy rollen. Deze twee nieuwe gezichten zullen een verbeterde klantenervaring tot stand brengen voor onze huidige en toekomstige klanten.
Bezoek ionProjects op Infosecurity and Tooling Event!
PROMO ● 9 JUNI 2016
ionProjects zal aanwezig zijn op het Infosecurity and Tooling Event in Brussel op 15 en 16/06. Onze sales- en businessconsultants zullen u graag verder helpen met vragen over onze projectmanagementsoftware en resource planning. We hopen dat we u mogen verwelkomen aan onze stand. U kan gratis inschrijven door hier te klikken.
Lees Meer
Projectmodule:
-Redesign dashboard tab op projecten.
-Redesign taakdetailvenster.
-Mogelijkheid om snel taken te creëeren toegevoegd.
Planning module:
-Planning bubbels bevatten nu links naar project/ticket.
-Twee nieuwe rapporten toegevoegd: Planning overzicht per project / Planning overzicht per dag.
Timesheet module:
-Taakstructuur is nu zichtbaar in dropdowns.
-Herwerking flexibele overuren teller: flexibele overuren tellers zijn nu Flex tellers + overtime tellers.
Afwezigheden module:
-Voeg de mogelijkheid om verlofvalidators te definiëren.
-Added cascade systeem voor bladeren.
Ticketing module:
-KanBan bord toegevoegd.
Leuke weetjes:
-IonBIZ is nu verkrijgbaar in het Frans.
-Holdings zijn nu beschikbaar in ionBIZ. Verschillende relaties kunnen onder één bedrijf worden geplaatst om een extra groeperingsoptie te creëren waarop later kan worden gerapporteerd.
-Light users kunnen nu opportuniteiten toevoegen / bewerken / verwijderen.
-Het is nu mogelijk om een project team (alle toegewezen medewerkers op een project) in notities te markeren.
-U kunt nu een relatie contact overbrengen naar een andere relatie.
-Bijgewerkte prestaties op alle 'Opslaan' knoppen.
-Bijgewerkte prestaties op factuurvoorstellen.
-E-mail sjablonen kunnen nu aangepaste handtekeningen bevatten.
>> Voor een gedetailleerd overzicht van de nieuwe functies, verwijzen wij u naar http://jmp.sh/5jmatMo.
Aarzel niet om ons te contacteren op ons klantenportaal (local.ionbiz.com), via e-mail (support@ionprojects.be) of via telefoon (015 / 715.615) als dit overzicht vragen, opmerkingen of suggesties oplevert.
ionProjects is klaar voor Europa
APPLICATION ● 21 MAART 2016
ionBIZ, onze projectmanagement en resource planning tool, is reeds welbekend op de Belgische en Nederlandse markt maar voor 2016 reiken we veel verder! Recent lanceerden we onze nieuwe website om ook ondernemingen in Scandinavië, Groot-Brittanië en de rest van Europa te bereiken. Met online demo's en trainingen kunnen we makkelijk klanten wereldwijd ondersteunen en hen van de voordelen van ionBIZ laten genieten.
Nieuwe website is gelanceerd
PROMO ● 21 MAART 2016
Onze nieuwe website is gelanceerd. Eindelijk! Op de eerste plaats hopen we om onze bezoekers beter te informeren over ionProjects en onze activiteiten en diensten. Zoals u zal merken is de website nog niet volledig klaar, maar we zullen deze blijven verbeteren in de komende weken en maanden. Twijfel niet om ons rechtstreeks te contacteren met vragen of opmerkingen over deze website of onze producten en diensten.
Delaware Consulting optimaliseert resource planning met ionBIZ
PROMO ● 15 MAART 2016
ionBIZ, de Project- en Resource Planning tool van ioProjects, zal gebruikt worden door Delaware Consulting voor operationele Resource en Capaciteitsplanning. De tool zal uitgerold worden over 12 verschillende landen wereldwijd en meer dan 1,200 consultants zullen er dagelijks in gepland worden. Delaware Consulting koos ionBIZ voor de gebruiksvriendelijkheid en uitgebreide functies die op maat gemaakt zijn voor de Consultancy en ICT sector.
PROMO ● 14 MAART 2016
Gedurende de laatste 3 jaar kende ionProjects en gemiddelde omzetgroei van 40% per jaar Vooral onze Nederlandse afdeling in Breda had een zeer sterke stijging. Gezien de huidige pipeline en aangekondigde uitbreidingen in het buitenland verwachten we een nog grotere groei in het huidige fiscale jaar.
Lokaal Kantoor / België
Kleine Nieuwedijkstraat 71
2800 Mechelen
Tel +32 (0)15 715 615
Lokaal Kantoor / Nederland
Veerdam 3
4484 NV Kortgene
Lokaal Kantoor / Roemenië
Piața Consiliul Europei 2E, Cladirea UBC 3
300254 Timișoara